მინდა მცირე განმარტება გავაკეთო საზოგადოებისთვის, იმასთან დაკავშირებით თუ რამ გამოიწვია ცვილებების შეტანის აუცილებლობა აფხაზეთის კონსტიტუციაში.
2013 წლის 17 ნოემრიდან საქართველო ახალ საკონსტიტუციო მოდელზე გადავა, რომლის მიხედვით, ნაწილობრივ იზღუდება პრეზიდენტის უფლებები. ახალი კანომდებლობის თანახმად, პრეზიდენტის პრეროგატივას აღარ წარმოადგენს აფხაზეთის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის თავმჯდომარის დანიშვნა. ინაუგურაციის შემდეგ, ამ თემაზე კონსულტაციები გაგრძელდება სამთავრობო და საკანონმდებლო დონეზე.
დარწმუნებული ვარ, პრეზიდენტის ინაუგურაციის წინ უხერხულია საკუთარ პერსონასა და თანამდებობრივ კუთვნილებაზე საუბარი.
ბუნებრივია, რომ აფხაზეთის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის დანიშვნა უნდა თანხმდებოდეს საქართველოს პრეზიდენტთან ან პრემიერ-მინისტრთან.
ყველა შემთხვევაში, აფხაზეთის უმაღლესი საბჭოს მიერ მთავრობის თავმჯდომარის პოსტზე დანიშნული პიროვნების ინტერესებშიც შედის, რომ ეს შეთანხმდეს სახელმწიფოს ცენტრალურ ხელმძღვანელობასთან.
ამით იზრდება მისი, როგორც ხელისუფლების ერთ-ერთი შტოს წარმომადგენლის ლეგიტიმურობაც და უფლებამოსილებაც.
დაველოდოთ საკითხის გადაწყვეტას საკონსტუტიციო მოდელის ამოქმედების სამართლებრივი მექანიზმის ფარგლებში. სწორედ ის მოგვცემს ზედმიწევნით მკაფიო განმარტებას აფხაზეთის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის თავმჯდომარის დანიშვნის წესის შესახებ.